Saturday 24 October 2009

Sahabat

waktu majlis perpisahan..gambar k.ct je tak ada..tapi k.ct tetap di hati..


Khas buat shbt-shbt yg pernah sama-sama b'juang dalam gerak kerja..........k.nani, k.mus, k.fiza, k.as, k.mas, k.husna, k.ct, k.hajar dan adik syuhada..luv u all, sntiasa dlm ingatan..insyaALLAH=)

Ya Allah,
Sahabat saya tak seperti sahabat Nabi saw,
Sahabat Nabi setia di sisi,
Sahabat saya datang dan pergi


Ya Allah,
Saya muhasabah,
menerawang sendiri,
Dari kecil ke saat ini,

Ramai sudah bertandang di hati,
Ramai juga yang datang dan pergi.


Ya Allah,
Sahabat ketawa,
saya gembira,

Sahabat sayu,
saya syahdu,
Sahabat layu,
saya pilu,
Sahabat cemerlang,
saya gemilang


Ya Allah,

Kawan saya,
sahabat saya,
Rahmati kami meniti usia,
Terpisah kami di alam nyata,
Temukan semula di taman syurga.


Ya Allah,
Sahabat saya,
buah hati saya,

Mesra kami penawar duka,
Rindu kami menambah cinta
Rajuk kami membuah ceria.


Ya Allah,
Silaturrahiim kami,
ukhwah fillah,
Bermusuh kami,

na`uzubillah,
Berpisah mati,
insya Allah
Pengubat hati,
do`a rabitah.



gambar iftar di rumah shbt..alhamdulillah time ni semua dapat berkumpul..


Sahabat! Perjuangan kebenaran itu adalah pahit,
Kerana syurga itu manis
.

Sahabat! Perjuangan itu derita sengsara,
Sebab itu pusaka nabi-nabi,
Bukan pusaka Qarun dan Qisra.

Perjuangan beerti miskin,
Kerana dia adalah ia adalah tradisi rasul-rasul,
Amalan sahabat-sahabat, aulia` dan salihin.


Sahabat! Perjuangan itu beerti terkorban,
Kerana ia meminta pengorbanan.

Sahabat! Dalam perjuangan,
Ada yang bangun setelah jatuh,

Ada yang jatuh terus jatuh,
Ada yang tidak mengenal jatuh,
Kerana itu sudah menjadi Sunnah Allah.

Sahabat! Dalam perjuangan,
Jangan terkejut,
Kawan jadi lawan,
Lawan jadi kawan,

Kerana itu sudah menjadi perjalanan hidup.

15 Ogos 1976
Dipetik daripada: Siri sajak Al-Arqam oleh ustaz Asaari

keamanan sejagat..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...