Monday 5 September 2011

Salam Eid' Mubarak


Salam Aidilfitri buat semua yang mengenali diri ini. Sedar tak sedar hampir 2 minggu kita merayakan aidilfitri tahun ini. Aidilfitri tahun terasa begitu lain, dalam kegembiraan terselit juga duka kerana kehilangan seorang insan yang disayangi arwah atuk Baharudin bin Mat Seh awal bulan 4 tahun ni dan terimbas kenangan bersama arwah odang Hamzah bin Mohd yang sudah meninggalkan dunia yang fana ini lebih kurang 17 tahun. (Al-fatihah buat mereka berdua)

Tahun 2011 diri ini sering terdengar berita kematian dari keluarga, kawan-kawan, bos. Kematian dari setiap peringkat umur, dari muda hingga tua. Kesimpulannya ajal tidak kira tua atau muda. Maka persiapkan diri dengan amalan-amalan yang akan menjadi teman kita semasa di alam barzakh dan alam akhirat.

Firman Allah yang bermaksud : "Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan. (Al-Imran : 185)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...