Tuesday 11 May 2010

Pengalaman pengembaraan..

Pada 5hb 5 adik ana bagi mesej (angah), kata dah buat keputusan nak masuk Matrix Gopeng Perak..ana pun ok je bagi la kata-kata semangat..mana yg dia rasa baik untuk dirinya, ana sebagai kakak akan sentiasa bagi sokongan dari belakang..

kami sekeluarga bertolak dr Kuala Lumpur hari ahad 9hb 5 dalam pukul 10 p.m sebab sebelum tu kami ada pergi beli pakaian angah sikit..abi ana ikut jalan lama dan perjalanan mengambil masa yg agak panjang..sampai dalam pukul 5.15 a.m..lama kan tapi itu pun sebab kami survey dulu tempat maklumla first time kami dtg Gopeng..kami rehatkan badan di Hotel Easthern..emm memang letih..

tempat kami menginap hari pertama sampai


keadaan bilik yg kami menginap..mcm rumah orang dulu-dulu..
rasa mcm kembali ke nostalgia je..

alhamdulillah waktu pergi tiada masalah..dan kami hantar angah ke matrix hari isnin 10hb dalam pukul 11 a.m..sebelum hantar, kami round pekan Gopeng dulu beli makanan tambahan untuk angah..lagipun daftar dalam pukul 2..

kami kerjakan solat jamak di Matrix, lepas tu kami uruskan pendaftaran angah dan alhamdulillah selesai urusan dalam pukul 5 p.m..sayu juga hati nak tinggalkan adik yg disayangi..tp tak pe sbb dia nak menuntut ilmu, pendamkan sahaja supaya angah tak patah semangat untuk berjauhan dr kami..kpd angah belajar rajin-rajin ya..

lepas urusan semua selesai, kami pulang ke Kuala Lumpur..emm waktu balik ni la ada kisah yg memang tak dpt dilupakan dimana tayar van abi ana mengalami kerosakan..abi ana ada minta tolong seorang pak cik ni sebab dah malam dan kami bukan berada di negeri sendiri..

pak cik ni pula minta bantuan kawan dia yg kebetulan seorang polis..baik dua orang polis ni..dia bagi abi ana tayar yg ada di balai dan tolong carikan kedai untuk tukar..nasib tidak menyebelahi kami sebab semua kedai tutup..tapi 2 orang polis ni tak kenal erti putus asa..mereka telefon kawan-kawan mereka yg boleh tolong tapi semua kedai tak nak buka alasan dah malam..

waktu menunggu ada la dalam sejam lebih..polis ni belanja kami sekeluarga (abi, umi, ana, adik) minum air tin, alhamdulillah rezeki..disebabkan jam dah pukul 11, jadi kami buat keputusan untuk tidur di rumah rehat je jd polis ni tunjukkan kami dimana tempat rehat dan dia yg uruskan semuanya..
terima kasih kepada polis-polis tersebut..

alhamdulillah Allah bg pertolongan pada kami..kalau niat pengembaraan kita baik, insyaAllah Allah akan tolong walau susah mana pun masalah yg kita alami..semasa perjalan ana sentiasa berdoa dalam hati moga dipermudahkan segala urusan..Allahumma Rabbi Yassir wala Tu'assir Ya Karim..sungguh besar kuasa Mu Ya Allah..^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...